Phone: +36 88/560-610

    E-mail: ekmk@ekmk.hu

    Sign up to newsletter

    Further contact details

    autobusz pu

     

    A MÁVAUT (Magyar Államvasutak Autóbusz Üzem) a távolsági járatait az 1940-es években az Óvári Ferenc utcából (a Korona szállótól) indította, majd 1947-ben áthelyezte az akkori Rákóczi (most Óváros) térre. 1965 előtt az akkori piactértől (Szent Imre tér) indultak a buszok.

    A most használt Jutasi úti pályaudvart 1965 augusztusában adták át a forgalomnak. Az épületet Hoffmann Félix tervezte.

    Átadásakor várótermében két elővételi jegypénztár, csomagmegőrző és egy hírlapárusító pavilon szolgálta az utazókat.

    Ekkor még forgalomirányító tárcsával történt az indítás, de már 1965-ben is át akartak állni az elektromos jelzőlámpás indításra.

     

    "Az új, modern, esztétikailag is igen tetszetős létesítmény több mint 5 millió forintba került. S bár építése különböző nehézségek miatt kissé elhúzódott, de magas színvonalú kivitelezése méltán dicséri az ÉM Veszprém megyei Állami Építőipari Vállalat és az UVATERV tervező mérnökének, Hoffmann Félixnek a munkáját."

    /Napló, 1965. aug. 19./

     

    A Magyar Távirati Iroda így tudósított:

    „Veszprém, 1965. augusztus 23. Elkészült és átadták a forgalomnak a MÁVAUT (Magyar Államvasutak Autóbusz Üzem) új pályaudvarát. A 18 (ami valójában csak 17 volt akkor) gépkocsiállással rendelkező pályaudvarról indul a megye összes autóbuszjárata. Létesítése különösen nagy jelentőségű a balatoni forgalom lebonyolítása miatt. Az utazóközönséget hangosbeszélők értesítik az indulás időpontjáról, a várakozást kényelmes, modern váróterem teszi kellemessé.”

    Whats New?

    • Kovács Emőke: Balatoni értéktár 2. - Történelem és hagyomány - Mítosz és valóság

      A nagy sikerű Balatoni értéktár album következő kötetében újabb félszáz történettel találkozik az

    • Mörk Leonóra: Cukrászbolt a narancsfához

      1664 decemberében üstökös tűnik fel az égen Amszterdam fölött. Az emberek riadtan találgatják, mi

    • Csáki Judit: Cserhalmi - Nem lehet mindennap meghalni

      Cserhalmi György több mint kétszáz filmszerepet és több mint kétszáz színpadi szerepet játszott e

    • Lyndsy Spence: Díva születik - Maria Callas titkos élete

      MARIA CALLAS (1923-77) minden idők legnagyobb operadívája volt. Annak ellenére, hogy karrierjét e

    • Karin Smirnoff: Elvittük anyát északra

      Jana és ikertestvére anyjuk koporsójával az elhunyt végakaratának megfelelően egy zárt, északi, f

    • Cyril Gely: Hasadás

      1946. december 10., Stockholm. Otto Hahn német kémikus a Nobel-díjat készül átvenni a maghasadás

    • Gary Chapman, Jennifer Thomas, Paul White Konfliktuskezelés a munkahelyen

      Hogyan erősítsük a csapatmunkát, rendezzük a kapcsolatokat és építsünk bizalmat?

    • Kertész Ákos: Makra - Felújított kiadás

      Kertész Ákos (1932-2022) az 1971-es Makra című harmadik regényével vált igazán ismertté. A történ

    • Malina Przesluga: Zuzi

      Wonderland Alapítvány, cop. 2023  Zuzi egyik szeme szürke, a másik zöld, ezért kic

    • Judith Kerr: Amikor Hitler ellopta a rózsaszín nyuszimat

      Pagony Kiadó, 2025 "-Szerinted fogunk még valaha tartozni valahová? - kérdezte

    • Vészits Andrea: Ábris és az azúrkék patkány

      Pagony Kiadó, 2025  Ábris csak egy percre ugrik be apával a munkahelyére, de ez ép

    • Craig Glenday: Guinness World Records 2025

      gabo könyvkiadó és keresk.kft., 2024 A Guinness World Records 2025 a több mint 100 ország

    Cookie tájékoztató

    Weboldalunk sütiket (cookie) használ működése folyamán, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassa Önnek, továbbá a látogatottság mérése céljából. A sütik használatát bármikor letilthatja! Bővebb információkat erről Adatkezelési tájékoztatónkban olvashat.

    Don't have an account yet? Regisztrljon!

    Lpjen be a fikjba