A MÁVAUT (Magyar Államvasutak Autóbusz Üzem) a távolsági járatait az 1940-es években az Óvári Ferenc utcából (a Korona szállótól) indította, majd 1947-ben áthelyezte az akkori Rákóczi (most Óváros) térre. 1965 előtt az akkori piactértől (Szent Imre tér) indultak a buszok.
A most használt Jutasi úti pályaudvart 1965 augusztusában adták át a forgalomnak. Az épületet Hoffmann Félix tervezte.
Átadásakor várótermében két elővételi jegypénztár, csomagmegőrző és egy hírlapárusító pavilon szolgálta az utazókat.
Ekkor még forgalomirányító tárcsával történt az indítás, de már 1965-ben is át akartak állni az elektromos jelzőlámpás indításra.
"Az új, modern, esztétikailag is igen tetszetős létesítmény több mint 5 millió forintba került. S bár építése különböző nehézségek miatt kissé elhúzódott, de magas színvonalú kivitelezése méltán dicséri az ÉM Veszprém megyei Állami Építőipari Vállalat és az UVATERV tervező mérnökének, Hoffmann Félixnek a munkáját."
/Napló, 1965. aug. 19./
A Magyar Távirati Iroda így tudósított:
„Veszprém, 1965. augusztus 23. Elkészült és átadták a forgalomnak a MÁVAUT (Magyar Államvasutak Autóbusz Üzem) új pályaudvarát. A 18 (ami valójában csak 17 volt akkor) gépkocsiállással rendelkező pályaudvarról indul a megye összes autóbuszjárata. Létesítése különösen nagy jelentőségű a balatoni forgalom lebonyolítása miatt. Az utazóközönséget hangosbeszélők értesítik az indulás időpontjáról, a várakozást kényelmes, modern váróterem teszi kellemessé.”