VESZPRÉM MEGYEI KORTÁRS LEXIKON

 Keresés | Betűrendes mutató | Rövidítésjegyzék  

Lexikonok kezdőoldala 


NÉMETHNÉ TÓTH Ágnes
( Várpalota, 1959. április 4. - . )

gyógypedagógiai tanár, főiskolai adjunktus

Sz.: Tóth Károly asztalos, Kottyán Margit könyvelő.
Férjezett, Németh István gépésztechnikus.
Gy.: Péter 1984, Petra 1992.
T.: 1985 Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola, oligofrén-pszichopedagógiai szak. 1993 ELTE BTK, Bp., pedagógia szak, 2000 PhD, bölcsészdoktor.
É.: 1977–1978-ban napközis nevelő Balatonfőkajáron. 1978-tól 1985-ig nevelőtanár a fóti Gyermekvárosban. 1985 és 1994 között gyógypedagógus Bakonyszentlászlón. 1994-től a szombathelyi Berzsenyi Dániel Tanárképző Főiskolán főiskolai adjunktus.
Tk.: 1987–1990-ben a MKM KFA pályázat keretében Veszprém megyei gyógypedagógiai innovációs kísérlet, 1997-ben MKM KOMA pályázat keretében mintatanterv készítés, 1998–1999-ben a kistérségi iskolák összevont osztályainak MTA OM által támogatott országos kutatása, 2000-től OKTK kutatás: fogyatékosok integrált nevelésének lehetőségei.
Kt.: osztályfőnöki munka, összevont gyógypedagógiai osztályok didaktikai sajátosságai, értelmi fogyatékosok integrációja.
  M.: Az osztályfőnöki munka megújítására irányuló törekvések. Veszprém, 1989. – Matematikai feladatlapok. Bp., 1991. – A tanulás megtanítása. Veszprém, 1992. – Veszprém megyei gyógypedagógiai innováció az összevont osztályokban. Veszprém, 1993. – Mastery learning, avagy egy optimális elsajátítási modell az enyhe fokban értelmileg sérült tanulók tanításában. Veszprém, 1994. – Értelmi fogyatékosok tanítása összevont osztályban. Bp., 1994. – Az összevont osztályok pedagógiai dilemmái. Veszprém, 1995. – Alternatív helyi tanterv az összevont gyógypedagógiai osztályok részére a NAT matematika, életvitel- és gyakorlati ismeretek, informatika és testnevelés műveltségi területeihez. Bp., 1997. – Matematikai feladat- és mérőlapok az enyhe fokban értelmileg sérült tanulók 1–3. évfolyama számára. Szombathely, 1998. – Tananyag-beosztási javaslat az OKI 97GYPEÉÖTEL.kódszámú minősített tantervhez 1–3. évfolyam. Szombathely, 1998. – Habilitáció, rehabilitáció, integráció (40 órás akkreditált tanár-továbbképzési program T866/1998.) – Habilitáció, rehabilitáció, integráció (120 órás akkreditált tanár-továbbképzési program T300730-155/1999.) – Matematikai feladat- és mérőlapok az enyhe fokban értelmileg sérült tanulók 4–6. évfolyama számára. Szombathely, 1999. – Informatikai feladat- és mérőlapok az összevont gyógypedagógiai osztályok részére. Szombathely, 2000.
Szt.: Alternatív helyi tanterv az összevont gyógypedagógiai osztályok részére. Bp., 1997. – Az átmeneti időszak tantervi szabályozása az összevont gyógypedagógiai osztályok 1–6. évfolyama számára. Szombathely, 1998. – Tananyag-beosztási javaslat az OKI 97GYPEÉÖTEL kódszámú minősített tantervhez 4–6. évfolyam. Szombathely, 1999. – Tanári kézikönyv az összevont osztályt tanító gyógypedagógusok számára. Szombathely, 2000. –
Ct.: Az összevont gyógypedagógiai osztályok dilemmái. = Fejlesztőpedagógia, 1998.
  I.: Ki kicsoda a magyar pedagógiában. Bp.,
C.: 8431 Bakonyszentlászló, Pf. 18. T.: 88/465–429. E-mail: Tagnes@BDTF.hu.